Le Soleil -

Världen är hemsk...

Jag har tänkt en hel del på detta det senaste. Det är verkligen inte konstigt att fler och fler unga får ätstörningar, kasst självförtroende och så vidare. Om man går in på någon blogg topplista, dom som är populärast, är skrivna av jättesmala, väldigt mode inriktade tjejer i övre tonåren. Jag förstår verkligen inte detta. Det måste väl finnas folk som är lite mulligare, mode medvetna, och bloggar? Eller är det bara super smala tjejer som gör det?
Tycker det är hemskt. Att ungdomar ska bombarderas med bilder på alla smala, vackra tjejer hela tiden.

Jag är helt säker på att det finns många unga tjejer som sitter och tittar runt på alla populära bloggar. Kenza, Foki, Kissie och så vidare. Och där får dom se bilder på hur man "ska" se ut. Bilder på hur bloggerskorna är klädda just idag. Och då kommer tankarna om att "Såna kläder skulle jag aldrig kunna ha." eller "Min kropp är verkligen inte så vacker..".

Ett exempel, taget ifrån Kenzas blogg.

Mina lår är dubbelt så stora som Kenzas, om inte ännu större. Så jag får självklart tankarna att "Usch, jag skulle aldrig kunna ta på mig ett par såna utan att skämmas.. om jag ens skulle kunna få på mig dom."

Mitt självförtroende har vart jätte dåligt under hela min uppväxt, och det blev absolut inte bättre av att man genom media fick se hur smal man "skulle vara". Är inte förens nu den senare tiden som jag börjat inse att, man MÅSTE inte vara smal. Det finns så många som är knubbiga där ute, och ser mycket bättre ut än många som har det perfekta kropps idealet. Något jag även har insett är att, trots att det finns många killar som i alla fall SÄGER att dom vill ha en sån där smal, "perfekt" tjej, så finns det otroligt många som hellre vill ha en lite knubbig tjej, mjuk och go.

Nu menar jag ju självklart inte att man är ful för att man är smal eller något sånt. Och jag menar verkligen inte att kränka dom bloggerskorna jag nämnt. Jag säger bara att, man måste inte vara smal för att vara vacker. Och att jag tycker det är hemskt att så många i dagens samhälle, tror att det är så. Jag tycker världen är på väg mot något hemskt, och hoppas att det snart kommer att bli ändring på detta.

Kommentarer
Postat av: emmy

tänkte också på hennes lår - fast jag tänkte "oj vad okvinnligt, det ser ut som en 12-åring". Jag slår vad om att dina lår är tusen gånger finare!

2009-09-22 @ 00:06:25
URL: http://www.metrobloggen.se/sexiness
Postat av: Sandra

Verkligen bra skrivet.



Mina lår ser verkligen inte heller ut som kenzas. Idealet idag är sjukt, hoppas också på en ändring. Stackars småflickor som växer upp nu alltså, usch.

2009-09-22 @ 02:11:31
URL: http://jiggly.blogg.se/
Postat av: Klumpesnusk

Varför vill man ens ha så fula kläder? Eller, i förlängningen - varför vill man ens ha kläder? ;)



Och mulliga tjejer är att föredra. Killar som säger sig vilja ha "perfekta" tjejer ägnar sig antingen åt självförnekelse eller har aldrig haft en mullig tjej och insett varför de är så mycket roligare.

2009-09-22 @ 11:16:58
URL: http://www.klumpesnusk.se
Postat av: Mila

Så jävla bra inlägg! Stämmer precis.



Första gången jag såg Kenza tänkte jag "Shit vad smal hon är", men ju lägre tiden går, ju mer vänjer man sig. Och nuförtiden tycker jag att hon är vanlig, inte smal, bara vanlig. Men egentligen vet jag att hon inte är det, hon ÄR ovanligt smal. Jag har bara blivit hjärntvättad, precis som många andra tjejer..



Tack för att du tog upp detta. Det bör fler bloggare göra.

2009-09-22 @ 17:38:15
URL: http://miladeluxe.blogg.se/
Postat av: Kattis Teern

Ja, framförallt har man fått helt fel uppfattning om hur smala dessa tjejer VERKLIGEN är. Sådan kropp anses ju som normalt smal idag (när man ser det på foto), när man själv då ser sig på foto så ser man GIGANTISK ut, nästan fet. Man har blivit så fruktansvärt hjärntvättad av alla bilder på kändisar att de som är normalt byggda (t.ex Britney Spears och Beyonce) anser man vara väldigt fylliga och kvinnliga, när de i själva verket är under det normala. Man blir verkligen sådär "OJ, är hon SÅ smal i verkligheten?" och så en gapande mun på det. Riktigt sjukt. Hade varit mycket bättre om fler Frida Farhmans hade visat mode i bloggar.

2009-09-22 @ 19:22:59
URL: http://metrobloggen.se/kattisteern
Postat av: Melinda / mille som några kallar mej<3

Absolut (:

Om jag hade kunnat tagit på mig dom dära så skulle dom sprängas om jag rörde mig har typ asstora lår x)XD

men ibland tycker jag att några kända bloggare ser helt översminkad och typ värsta frisyren som inte alls passar in :o

2009-09-22 @ 20:28:47
URL: http://honingsmelon.blogg.se/
Postat av: Linda

STarta en modeblogg själv då.

Alltså, det är ju inte de smala bloggerskorna som har bestämt att de ska bli störst, utan de som läser. Finns säkert feta modebloggare men kanske vill ingen läsa deras blogg, gissa varför?

2009-09-25 @ 11:02:23
URL: http://meandrunk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback